“Per aconseguir una dieta equilibrada energèticament, és aconsellable preparar plats que continguin molts colors”

              -Master Choa Kok Sui-

 

Bàsicament, una de les formes de conèixer el tipus de prana (energia) predominant en aliments i hortalisses és mirar el seu color. La pastanaga, per exemple, conté gran quantitat de prana taronja i els vegetals verds tenen una gran quantitat de prana verd. No obstant, aquest enfocament no sempre és correcte, segons el Master Choa Kok Sui, per exemple, malgrat que la síndria és de color vermell, gairebé no conté prana vermell.

L’enciam, en ser un vegetal verd, conté enormes quantitats de prana verd i això és bo per a la neteja suau del cos.

El prana verd té un gran efecte de neteja i també és descongestionant i desinfecta. Aquest efecte és útil en el tractament de nombroses dolences.

En el tractament tradicional a base d’herbes, es creu que l’enciam és fresc i humit, que té un efecte purificador de la sang. Per tant, és una bona solució per a les dolences causades pel sobreescalfament, com febre, insolació i icterícia. L’enciam també pot ser útil en el tractament del mal de cap.

L’enciam conté una sèrie de micronutrients beneficiosos incloent-hi Fe (ferro)  i Mg (magnesi). També proporciona la vitamina A, K i C.

El Fe (ferro) és un dels elements més importants que ajuden en el funcionament correcte dels sistemes corporals, mentre que el  Mg (magnesi) és bo per a la musculatura i el sistema nerviós.

Tot i que tots els tipus d’enciam són bons per a la salut, els més foscos produeixen més beneficis, com per exemple l’enciam llarg o romà.

En general, l’enciam ajuda a:

  1. Netejar el Cos i purificar la sang – Al contenir una gran quantitat de prana verd ajuda a la neteja de tot el cos així com a la purificació de la sang.
  1. Mantenir el cor jove – La vitamina C i el beta-carotè, fan de l’enciam un dels vegetals verds més saludables per al cor. Aquests, treballen junts per evitar l’oxidació del colesterol. L’oxidació del colesterol crea una substància enganxosa que forma plaques en les parets arterials i pot bloquejar el flux sanguini. Això, a la vegada, pot provocar un atac de cor o un vessament cerebral. A més a més de la vitamina C i el beta-carotè, la fibra també ajuda a reduir el nivell de colesterol.
  1. Mantenir la ment alerta i el cos en bon estat de salut – L’enciam és, bàsicament, ric en sals minerals amb elements alcalins i és baix en calories. Per tant, per alcalinitzar el cos, pots afegir enciam a la teva dieta. El prana verd que conté, també té un gran efecte calmant sobre el cos i la ment.
  1. El tractament per al restrenyiment – Per ser ric en cel·lulosa, l’enciam estimula el moviment intestinal. Per tant, ajuda a curar el restrenyiment. L’enciam també és útil en la neteja del còlon al tenir una gran quantitat de prana verd.
  1. La prevenció de l’insomni – El prana verd, així com el Lactucarium, fan de l’enciam un vegetal útil per induir un son tranquil. Per tant, es recomana menjar unes quantes fulles d’enciam abans d’anar a dormir si vostè té dificultats per dormir.
  1. Tractament de l’anèmia – La gran quantitat de ferro que es troba en l’enciam ajuda en el tractament de pacients anèmics. Menjar enciam és molt recomanable per a les dones durant la menstruació.
  1. Salut dels Ossos – La vitamina K i el Mg (magnesi) ajuden a augmentar la massa òssia i millorar la salut vascular.
  1. Sistema nerviós saludable – La vitamina K i el Mg (magnesi) són bons per al sistema nerviós i disminueixen les possibilitats de tenir la malaltia d’Alzheimer al limitar el dany neuronal en el cervell.
  1. Prevenció de la infecció – El fet de contenir vitamina C i prana verd en abundància, fa que l’enciam sigui un vegetal útil per tal de crear resistència davant de les infeccions.
  1. El tractament per a la febre i el cop de calor – Essent una verdura de refrigeració, l’enciam ajuda a baixar la temperatura del cos i és útil en el tractament de la febre. El prana verd, a més a més, ajuda a eliminar el prana vermell fosc que causava la febre de tota l’aura.
  1. La prevenció de la caiguda del cabell – Una barreja de suc d’enciam i espinacs ajuda a enfortir les arrels del cabell i en preveu la caiguda.
  1. El tractament del mal de cap – El Lactucarium redueix el mal de cap. Una barreja de suc d’enciam i oli de rosa, per tant, si s’aplica al front i a les temples alleugereix el mal de cap a un nivell substancial. El prana verd, també, ajuda a reduir el dolor.

Tot i que la major part dels fets esmentats anteriorment tenen raons científiques darrere d’ells, aquestes qualitats estan directament o indirecta relacionades amb les qualitats del prana verd que es troba en l’enciam. La qualitat de tots els pranes de color i els seus efectes en el cos humà han estat explicats completament al Pranic Healing per Master Choa Kok Sui.

Referències:

  1. Master Choa Kok Sui. (1992). Advanced Pranic Healing. World Pranic Healing Foundation.
  2. Sorour Aldin, M. (1971). The Great Medicine. Ataei Publications.
  3. Kapoor, C. (2011). Benefits Of Lettuce. Retrieved from Benefitof: http://benefitof.net/benefits-of-lettuce/
  4. Lettuce Nutrition Facts. (n.d.). Retrieved from Nutrition and You: http://www.nutrition-and-you.com/lettuce.html
  5. Holalkere, P. (n.d.). The Top 5 Benefits of Eating Lettuc. Retrieved from Examiner: http://www.examiner.com/article/the-top-5-benefits-of-eating-lettuce
  6. The George Mateljan Foundation. (n.d.). Romaine Lettuce. Retrieved from WhFoods: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=61
  7. Russell, T. (2010). 10 Surprising Nutrition Facts About Romaine Lettuce. Retrieved from Incredible Smoorthies: http://www.incrediblesmoothies.com/nutrition/10-surprising-nutrition-facts-about-romaine-lettuce/
  8. Dolson, L. (2013). Carbohydrate Information for Lettuce. Retrieved from About: http://lowcarbdiets.about.com/od/carbcounts/a/lettuce.htm
  9. Lettuce Juice Health Benefits. (2012). Retrieved from Health Juices: http://www.healthjuices.net/knowledge-base/lettuce-juice-health-benefits/

Fuente