El cogombre és un vegetal ric en aigua, baix en calories i de color verd. És molt conegut pel seu efecte refrescant en el cos i es molt utilitzat juntament amb menjars picants a causa d’aquest efecte de refrescant. Aquest efecte és degut al prana blau que conte en abundància.

El cogombre conté un 96% d’aigua i és molt útil per mantenir el cos hidratat. Sobretot a l’estiu, el prana blau i la gran quantitat d’aigua poden servir per alleujar la sensació de calor.

Es creu que és un dels cultius més antics, es va originar al nord de l’Índia. A banda de ser baix en calories i greix, el cogombre conté moltes vitamines i minerals que el fan una opció saludable per cuinar. Els nutrients que conté inclouen fibra dietètica, potassi, magnesi, manganès, calci, ferro i zinc. També conté vitamina K, C, B1, B2, B5 i B6. De fet, el cogombre no conté greixos saturats o colesterol i és una font de fibra dietètica que ajuda a reduir el restrenyiment i el risc de càncer de còlon mitjançant l’eliminació de compostos tòxics de l’intestí. Aquest efecte de neteja és també el resultat de tenir prana verd.

El potassi és un electròlit que ajuda a reduir la pressió arterial i la freqüència cardíaca.

La vitamina K en el cogombre té un paper molt important en la resistència òssia i es creu que és útil en el tractament de la malaltia d’Alzheimer limitant el dany neuronal al cervell.

Els pranes que conté el cogombre són principalment de color verd i blau i donen la capacitat de netejar i refrescar simultàniament. El prana verd, bàsicament, té la capacitat de netejar, descongestionar i dissoldre, mentre que el blau refreda i calma. A més, tots dos tenen efectes desinfectants i desinflamatoris. Tenir una gran quantitat de prana blau fa que el cogombre sigui un vegetal àmpliament utilitzat a l’estiu per combatre la calor.

Es creu que la major part del valor nutricional dels cogombres està a la pell. Es recomanable deixar aquesta pell encara que sigui dura i difícil de mastegar i digerir.

Com en tot, es recomana no fer un consum excessiu de cogombre. I si resulta difícil de pair es pot coure per facilitar la digestió.

En general, el cogombre ajuda a:

  • Mantenir el cos hidratat – Si resulta difícil beure prou aigua, es pot picar cogombre i posar-lo a dins. Té un 96% d’aigua i pot ajudar a mantenir el cos hidratat, especialment en els dies més calorosos.
  • Refrescar – El prana blau del cogombre té, sobretot, efectes de refrigeració. Si es menja molt picant, es pot utilitzar per alleugerir l’acidesa estomacal. També es pot posar el cogombre sobre zones cremades pel sol per refrescar-les i accelerar-ne la curació.
  • Neteja de toxines – Al tenir una gran quantitat d’aigua i de prana verd, actua com una escombra i pot retirar residus i energies brutes i gastades del sistema.
  • Pell, ungles i cura del cabell – L’alt contingut d’aigua, el prana verd i la presència de vitamines i minerals, incloent les vitamines B i C, magnesi, potassi, manganès i sílice fan del cogombre un element essencial per a la cura de la pell. Les mascaretes facials que contenen cogombre s’utilitzen normalment per donar elasticitat a la pell. La sílice, a més a més pot ajudar a endurir es ungles i a tenir un cabell fort i brillant.
  • Pèrdua de pes – Al tenir molt poques calories i un alt contingut en aigua, el cogombre és un bon aliment per a la pèrdua de pes. D’altra banda, el prana verd del cogombre i l’alt contingut d’aigua i fibra dietètica són eficaços en l’eliminació de toxines del cos i ajuden a la digestió.
  • La regulació de la pressió arterial – El cogombre és un bon remei per a la regulació de la pressió arterial. El potassi, el magnesi i la fibra ajuden a regular tant la pressió alta com la baixa.
  • Reduir el risc de càncer – Com que te un alt contingut en prana verd i blau, el cogombre pot ser útil per reduir el risc de diversos tipus de càncer, incloent el càncer de mama, càncer d’ovari, càncer d’úter, càncer de pròstata i càncer de còlon. Conté lariciresinol, pinoresinol i secoisolariciresinol que tenen propietats anticanceroses
  • La reactivació dels ulls – Posar les llesques fredes de cogombre als ulls redueix la inflor i les bosses sota els ulls. Això és degut a les propietats antiinflamatòries del prana verd i blau que conté. També ajuda a aclarir les bosses de sota els ulls.El cogombre és beneficiós per alleugerir els ulls cansats gràcies al prana verd que té un efecte de neteja en els ulls.
  • Reducció del nivell de colesterol – Les investigacions mostren que té un compost anomenat esterol que ajuden a reduir els nivells de colesterol.
  • Diabetis – Es creu que el cogombre conté una hormona necessària per a la producció d’insulina a les cèl·lules del pàncrees. El manganès també està present en el cogombre i ajuda a la síntesi de la insulina natural.
  • Reducció del dolor a les articulacions – El prana verd, amb la seva capacitat de dissoldre i de netejar, i el prana blau, amb les seves propietats anestèsiques i calmants, fan que el cogombre sigui molt útil en la reducció del dolor articular.El contingut de sílice del cogombre ajuda a millorar la salut de les articulacions enfortint els teixits connectius. Quan es combina amb suc de pastanaga, el suc de cogombre és molt útil pel tractament del dolor en articulacions, gota i artritis. Això és degut al prana taronja de la pastanaga i el prana verd i blau del cogombre que junts actuen de forma molt beneficiosa en aquests tractaments.
  • Mantenir els ronyons en forma – Es creu que el consum regular de cogombre ajuda a dissoldre els càlculs renals. El prana verd, en aquest cas, és de gran ajuda en la descomposició i dissolució dels càlculs renals.També ajuda a reduir els nivells d’àcid úric i per tant a mantenir els ronyons en forma. L’alt contingut d’aigua del cogombre també ajuda a la funció renal augmentant la micció.
  • Alleuja el mal alè – El suc de cogombre pot curar les genives malaltes i per tant deixar bona olor a la boca. El prana verd i el blau tenen efecte desinfectant i poden matar els bacteris que causen el mal alè.
  • Ajuda a la digestió – La ingesta diària de cogombre pot ser considerada com un remei per al restrenyiment gràcies a la seva fibra. Els trastorns digestius com l’acidesa estomacal i úlceres gàstriques es poden millorar mitjançant el consum regular de cogombre. Això és degut a l’alt contingut en aigua i fibra dietètica i a que tenen molt prana verd i blau que escombren les toxines a través del sistema digestiu i refreden el cos en cas d’haver menjat molt picant.
  • Antiestrès – En tenir molt prana verd i blau, el cogombre és un bon aliment per prendre en cas d’estrès i ansietat. Es pot tallar a rodanxes i posar-les en una olla d’aigua bullint. L’aroma creat pot induir una sensació de relax a l’atmosfera.
  • Salut de dents i genives – Esta demostrat que el cogombre es beneficiós per a les persones amb problemes a les dents i genives, especialment en casos de piorrea. La fibra dietètica del cogombre fa un massatge a les dents i genives. Els aliments crus augmenten la salivació i per tant facilita la neutralització dels àcids i alcalinitza la cavitat oral.

 

Encara que la majoria dels fets abans esmentats tenen raons científiques darrere d’ells, aquestes qualitats estan directament o indirectament relacionades amb les qualitats del prana blau i del verd que estan presents en el cogombre. La qualitat de tots els pranes de color i els seus efectes sobre el cos humà han estat completament explicats al llibre Sanació Prànica Avançada  pel Mestre Choa Kok Sui.

 

Referències

  1. Coffman, MA (2011). Cogombre Beneficis Obtingut de Live Strong: http://www.livestrong.com/article/467346-cucumber-peel-benefits/#ixzz2ZwlYHoFK
  2. Beneficis del cogombre i efectes (2013). Obtingut de La meva Salut per la Naturalesa: http://myhealthbynature.com/cucumber-benefits-and-side-effects/
  3. Fundació George Mateljan. (nd). Cogombres. Obtingut d’aliments més saludables del món: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=42
  4. (2011). 15 Beneficis per a la salut de cogombre. Obtingut de salut en línia Zine: http://www.healthonlinezine.info/15-health-benefits-of-cucumber.html
  5. (2011). 15 Sorprenents Beneficis de cogombres. Obtingut de Senyores miraculoses: http://www.miraculousladies.com/15-surprising-benefits-of-cucumbers/
  6. Krishan, S. (2013). 16 Beneficis per a la salut Superb de Obtingut de Care2: http://www.care2.com/greenliving/16-superb-health-benefits-of-cucumber.html#ixzz2ZwgBsOpW
  7. Mestre Choa Kok Sui. (2007). Sanació Prànica Avançada.  Bangalore: Fundació Mundial de Sanació prànica.
  8. (2013). Beneficis de cogombre a la pell, cabell i la salut. Obtingut de dieta Burrp: http://www.dietburrp.com/benefits-of-cucumber-on-skin-hair-and-health/
  9. Rudrappa, U. (nd). Dades de Nutrició Obtingut de Nutrició i vostè: http://www.nutrition-and-you.com/cucumber.html
  10. Toit, AD (2012). 10 Beneficis de Salut de Obtingut de Natural News: http://www.naturalnews.com/036769_cucumbers_health_benefits_rehydration.html#ixzz2ZwgS01FW

 

Font